10 kg afvallen in 3 maanden

Voor een volledige realisatie hiervan zou je een paar maanden geleden naar het fitness center moeten zijn gegaan, of tenminste op de een of andere manier een sportactiviteit moeten hebben ondernomen. Hier geven we een aantal tips voor degenen die een dagelijkse activiteit niet zien zitten, maar toch wat extra gewicht willen elimineren en vertrouwen willen herkrijgen.

Schenk in deze laatste weken van het jaar wat extra aandacht aan jezelf en je gezondheid. Eet veel fruit en groenten. Drink veel water tussen de maaltijden en ongezoete thee. Het leidende principe van het diëet is water en groene thee. Met dit dieet zul je vooral alle giftige stoffen kwijt raken en zul je ook wat gewicht verliezen. De voordelen van groene thee komen goed te pas, omdat het veel antioxydanten bevat; het voorkomt hart-vaatziekten en beschermt ons tegen virussen. Door groene thee te drinken zul je niet alleen gewicht verleizen, maar doe je ook veel voor je gezondheid. Drink dagelijks tenminste twee liter vloeistof in de vorm van water, ongezoete thee en natuurlijke sappen.

Vermijd in december brood en vervang het door pasta of rijst. Let er op dat je niet overdrijft met suiker of zout. Idealiter zouden die twee ingrediënten moeten worden vermeden. Je krijgt genoeg suiker binnen met fruit. Als je iets zoets wil, neem donkere chocolade, dat is veel gezonder dan melkchocolade.

Ontbijt met een glas geperst sap en biscuits met jam. Als je de dag niet kunt beginnen zonder koffie, doe er dan geen melk in. Ook yoghurt met cereals is een gezond ontbijt dat niet te veel calorieën bevat. Als je weet dat je als lunch alleen maar een kop groentesoep eet, mag je ontbijt wat uitgebreider zijn. Kook je eieren, eet tonein of tracteer jezelf op een omelet met groente.

Als snack tijdens de ochtend en in de namiddag is fruit van het seizoen en een kop groene thee het meest geschikt. Als je honger hebt kun je cereal biscuits eten.

De lunch moet bijzonder gevariëerd zijn. Maak een groentesoep; eet af en toe pasta met groente of kip met rijst. Het is aan te raden om meer vis te gaan eten, waarbij je spinazie of snijbiet klaarmaakt. Eet bij elke lunch een flinke kom sla.

Het diner moet makkelijker zijn. Aan te bevelen is een grote portie salade in combinatie met wit vlees, tonijn, of groente zoals wortels, aardappel, bonen, gekookt ei en soortgelijken.

Een ander probleem dat kan optreden gedurende het dieet is een “eet-aanval”. Dit gebeurt gewoonlijk als je TV kijkt. In dat geval is de beste oplossing om een activiteit te starten, zoals bijvoorbeeld een wandeling maken, maar dan wel zonder geld of iets dergelijks mee te nemen.

Authored by: Lisa