10 kilo afvallen 10 Tips

Het verliezen van gewicht hoeft geen marteling te zijn (ja we hebben het over jou: met je cayennepeper-cleansing-kuur). Voeg ten minste drie van deze gewoontes toe aan je levensstijl – ze zijn eenvoudig te integreren in je dagelijkse routine, en ze worden allemaal toegejuichd door voedingsdeskundigen – en je zal in enkele dagen dunner en gezonder zijn. (En het gewicht blijft er af.)

1. Snack slim

Snacken tussen de maaltijden door was eerst not-done in dieetland. Maar voedingsdeskundigen weten nu, dat het beter is om trek te stillen met een gezonde snack, dan het te negeren en later jezelf vol te proppen met junkfood. De beste keuzes zijn snacks die vullen en eiwitrijk zijn, zoals een stukje kaas, een eetlepel pindakaas op een stuk fruit, of een kommetje edamame (verse jonge sojabonen in de peul).

2. Zet de tv uit

Tv kijken tijdens het eten kan er voor zorgen dat je tot 40 procent meer calorieën dan normaal binnenkrijgt, meldt een nieuwe studie. En sms’en, autorijden, of iedere andere afleidende activiteit tijdens een maaltijd, kan ook resulteren in te veel eten. In plaats daarvan, zorg ervoor dat je elke maaltijd vanaf een bord eet en ga aan tafel zitten, zelfs als je alleen eet.

3. Ga dagelijks op de weegschaal

Als je gewicht gedurende een aantal dagen op een rij stijgt, dan is dat een rode vlag om te laten weten dat je weer even op je calorie-inname moet letten of je workouts moet opschroeven.

4. SCULPT DRIE KEER PER WEEK

Door elke dag push-ups, lunges, squats te doen, 5 minuten van elk en in 30-seconden intervallen, helpt bij het opbouwen en onderhouden van spiermassa. Hoe meer spieren je hebt, hoe hoger je stofwisseling, dus je zult gedurende de dag meer calorieën verbranden.

5. Pak je telefoon

Volgende keer als je blijft denken aan een bepaald soort voedsel (bijvoorbeeld chocolade), bel dan een vriend en redirect je hersenen door te vragen hoe het met haar gaat. Onderzoek toont aan dat verlangen maar zo’n 5 minuten aanhoudt, dus tegen de tijd dat je ophangt, zal de drang om chocolade te verslinden zijn afgenomen.

6. Eet een groot, evenwichtig ontbijt

Een ontbijt dat voornamelijk bestaat uit koolhydraten en eiwit met wat vet, houdt de bloedsuikerspiegel stabiel en hongergevoel weg, zodat je niet in de verleiding komt om uitgebreid te lunchen, tonen studies aan. Kies voor iets bevredigend voor zowel je maag als smaakpapillen – zoals eiwit met kalkoen-bacon op volkoren toast.

7. Let op sterke drank

Een onschuldig uitziende margarita of cosmopolitan heeft honderden calorieën die niets doen om je eetlust te stillen. Trakteer jezelf gewoon in het weekend en bezuinig ergens anders op of houd het bij een glas wijn, light bier, of wodka en frisdrank – drie drankjes die elk ongeveer 100 calorieën per portie te hebben.

8. Eet twee keer per dag fruit

Fruit heeft geen vet en bestaat voornamelijk uit water, dus het vult je terwijl er minder ruimte op je bord (en in je maag) is voor veel calorieën. Maak je niet druk om de hoeveelheid koolhydraten die fruit bevat – we hebben het over de goede soort koolhydraten die veel gezonde vezels bevatten.

9. Slaap langer

Als je slechts 30 minuten vroeger naar bed gaat en 30 minuten later wakker wordt dan je normaal doet, kan dit je helpen om betere voedingskeuzes te maken, rapporteren onderzoekers. Wanneer je goed uitgerust bent, ben je ook minder geneigd om te snacken uit vermoeidheid of stress.

10. Visualiseer jezelf dun

Wanneer je je wilskracht voelt afbrokkelen, roepen dan mentaal een beeld van jezelf op van toen je je slank voelde en was. De visuele motivatie houdt je gefocust op je doel en herinnert je eraan dat het haalbaar is, omdat je het eerder hebt bereikt.

Authored by: Lisa