10 Populairste Luxe Handtassen merken wereldwijd

Consumenten zijn steeds meer op het internet om hun luxe aankopen te doen. Niet verrassend, hebben marketeers kennis genomen van dit koopgedrag. De meest recente analyse over dit onderwerp is geschreven door Genève gevestigde consulting groep Digital Luxury Group. Genaamd “World Luxury Index Handtassen ‘, het rapport biedt een rangschikking en analyse van de meest gezochte handtas merken op basis van de consument zoekopdracht inputs met grote zoekmachines. Het rapport onderzoekt meer dan 130 merken en meer dan 130 miljoen zoekopdrachten in acht landen.

Op het eerste gezicht, is de World Luxury Index Handtassen ‘merk ranglijst wat vertellen over de huidige stand van de luxe handtas markt? Wanneer een mid-range modemerk van Coach (en in mindere mate Longchamp) rangschikt ruim boven Hermes in een rapport van de consument zoekopdrachten op internet, kan ik alleen maar komen tot twee conclusies. Ten eerste, de consument is niet in staat zijn onderscheid te maken tussen een mid-range mode-product en een luxe product. Tweede en wat nog belangrijker is, de consument niet in staat zijn onderscheid te maken tussen een mid-range merk en een luxe merk.

Handtassen zijn uitgegroeid tot de meest begeerde items in de luxe goederen markt. Consumenten verschuiven van de boetiek naar smartphones, tablets en computers.

Het onderzoek gaat over meer dan 130 merken, en 130 miljoen + zoekopdrachten, in acht landen. In een poging om beter inzicht te krijgen in het zoekgedrag van consumenten die zowel A-merken – zoals Coach, Hugo Boss, Calvin Klein, Michael Kors, Kate Spade, Furla en Longchamp – en grote luxe merken – zoals Armani, Bottega Veneta, Burberry, Chanel, Dior, Fendi, Gucci, Hermès, Louis Vuitton, Ferragamo en Prada.

Het meten van het totale volume van de zoekopdrachten per land kan misleidend zijn bij het overwegen van de markt grootte. De affiniteit index (onder) kijkt naar het aantal handtas zoekopdrachten per 1000 internetgebruikers. Het Verenigd Koninkrijk geeft de hoogste affiniteit voor luxe handtassen met 422 zoekopdrachten per 1000 internetgebruikers.

In de Europese markt is Coach veel minder populair dan zijn wereldwijde # 1 positie zou doen vermoeden. Het Amerikaanse merk behoort alleen 29e in Italië, 19e in Frankrijk, 11e in Duitsland en 7e in het Verenigd Koninkrijk.

In Frankrijk, Lonchamp is de meest populaire merk online, met bijna het dubbele van Louis Vuitton.

De Braziliaanse markt vertoont voorkeur voor merken iets buiten de sfeer van de mega-mainstream. Merken die met name goed doen in Brazilië in vergelijking met andere markten zijn onder andere Celine (gerangschikt 3e in Brazilië, 13e wereldwijd), Balenciaga (7e in Brazilië, 17e wereldwijd), en Goyard (11e in Brazilië, 29 wereldwijd).

Tot slot, Amerikaanse merk Kate Spade lijkt te maken een comeback te maken, waar de hernieuwde populariteit plaatst in de top 10 ranking in de VS.

Het grootste deel van de zoekopdrachten voor de Louis Vuitton Speedy komen respectievelijk uit de VS, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. In de VS, is de Damier canvas in Azur (crème is de meest gezochte materiaal, terwijl in het Verenigd Koninkrijk de traditionele (bruin) Monogram canvas het meest populair is.

Authored by: Tara