Afslanken voor mannen

Buikjes en overtollig vet rond de taille – in vorm blijven is niet alleen hard werken maar het vergt ook veel vastberadenheid en zelfdiscipline. Het goede nieuws is dat het onderhouden van een gezond lichaamsgewicht niet betekent dat je urenlang omslachtige martelingen in het fitnesscentrum moet ondergaan samen met een streng dieet. Alles wat je nodig hebt is een evenwichtig lange-termijn programma.

Sta op en eet iedere dag je ontbijt

Volgens een rapport van Weight Watchers, beginnen hedendaagse mannen, net zoals de vrouwen, meer aandacht te schenken aan hun gewicht. Een van de beste manieren om dit te bereiken bestaat erin om gezonde levensgewoonten aan te nemen zoals vroeg opstaan en het ontbijt niet overslagen. Eet een kom vezelrijke granen of drink een glas vetarme of afgeroomde melk voor je naar het werk vertrekt of voor je aan je ochtendwerkzaamheden begint. Deze soorten vezelrijke granen bevatten ook complexe koolhydraten die je metabolisme zullen opstarten zodat je direct meer energie krijgt waarvan je waarschijnlijk de hele voormiddag zult kunnen genieten. Combineer dit met wat fruit voor een evenwichtig ontbijt. Door te genieten van een lekker ontbijt zal je je hongergevoel onder controle houden en je zal kunnen stoppen met je vol te proppen met allerlei onveilig en vet voedsel tijdens de dag.

Eet regelmatig snacks

Je metabolisme stimuleren door iedere dag een gezonde ochtendmaaltijd te nemen zal niet volstaan om die ongewenste kilo’s te elimineren. Je zult tijdens de dag regelmatig tussendoortjes moeten eten om je metabolisme actief te houden. Let er echter op dat deze tussendoortjes vetvrij en voedzaam moeten zijn. Het eten van gezonde notenproducten en muesli tijdens de dag kan je door de moeilijke periodes heen helpen en het zal je verhinderen om je ’s avonds, na het werk, op een enorme maaltijd te storten. Bewaar wat fruit op je werkplek voor de momenten waarop het hongergevoel toeslaat, maar blijf weg van de koeken en de chocolade lekkernijen.

Kies voor vlees

Hoewel het weglaten van vlees en het zich beperken tot een milieuvriendelijke salade, al jaren een wijdverbreide praktijk is bij meisjes, is dit niet het geval bij mannen. Mannen hebben uiteindelijk meer kracht nodig dan vrouwen, en een steak bij het middagmaal kan daarvoor nuttiger zijn. Je eigen metabolisme kan gaan vertragen als je jezelf teveel uithongert, dat is dus iets wat je zeker moet vermijden. Bovendien bevat vlees veel zink, wat voor mannen noodzakelijk is om de snelheid van hun metabolisme op peil te houden. Maar je kan wel beter magere stukken vlees kiezen en je kunt het vlees beter grillen dan het te bakken in vet.

Drink veel water

Als je traint en je jezelf ook een strikt dieet oplegt, dan moet je er wel aan denken om voldoende te drinken zodat je de hele tijd gehydrateerd blijft. Water is een goed alternatief voor alcohol, of voor die Cola die zo goed samengaat met een grote portie frieten. Bovendien hebben je nieren massa’s water nodig om de gifstoffen uit je lichaam te verwijderen, en daardoor kan water helpen om sneller overtollig vet te verbranden.

Beweeg regelmatig

Het volgen van een goed dieet is slechts een deel van het verhaal. Het ander deel hangt af van de je activiteiten tijdens de dag. Een regelmatige training is nodig als je snel vet wilt verliezen en als je die kilo’s er ook wilt af houden. Minstens drie zware of gemiddelde aerobische trainingen per week zullen je die extra kilo’s laten afschudden, zeker als je dat combineert met een goed vetarm dieet. Je zou ook moeten beginnen werken met gewichten om die losse en slappe plekken steviger te maken. Bovenop het feit dat je er daardoor beter gaat uit zien,verbranden spieren meer calorie√én dan vet en zal het ook je metabolisme versnellen.

Rekening houdend met deze tips, kan je ermee beginnen om je gewoontes te veranderen en om je te focussen op een meer evenwichtige en gezondere manier van leven, wat goed is om af te slanken en om je zelfbeeld te verbeteren.

Authored by: Lisa