Afvallen door minder eten

Er zijn honderden verschillende afval gimmicks op de markt en die zijn ontworpen met één ding in gedachten en dat is je geld. Als je op zoek bent naar een effectieve manier om gewicht te verliezen, dan is de oplossing eenvoudig. Stop met eten alsof je met je laatste avondmaal bezig bent en begin te bewegen. Dit klinkt misschien makkelijker gezegd dan gedaan voor sommige vrouwen die al enige tijd een zittend leven leiden, maar het is helemaal niet moeilijk. De eerste stap in het verslaan van elk probleem is toe te geven dat je een probleem hebt. Ze zeggen dat een persoon zal veranderen wanneer hij / zij er genoeg last van krijgt. Als je moe bent van te zwaar te zijn en een beslissing hebt genomen om er iets aan te doen, dan ben je al halverwege. De volgende eenvoudige suggesties zullen je in no time op weg naar het realiseren van een dunnere versie van jezelf helpen, zonder dat je bankroet gaat om je doel te bereiken.

Buddy Up

Veel vrouwen hebben een hoger fitnessniveau en meer succes in hun dieet bereikt door het gebruik van het beproefde buddy-systeem. Als je een vriend, familielid of collega hebt die ook wel war gewicht wil verliezen, dan zou nu wel eens de perfecte tijd kunnen zijn. Zorg voor een buddy en begin samen met het plannen van maaltijden. Er is geen reden om waanzinnig geprijsde, voorverpakte voedingsmiddelen te kopen. Door het maken van een eenvoudige beoordeling van wat er in je mond gaat en het elimineren van rotzooi, ga je afvallen. Bepaal wat je zwakke punten zijn. Voor sommige mensen is het snoep, gebak en ijs, voor anderen is het gefrituurd, vet voedsel. Leren welke voedingsmiddelen je vriend zijn en welke niet is een zeer goede eerste stap.

Vetarme diëten

Vetarme diëten beloven dat je alles kan eten wat je wilt, zolang het een laag vetpercentage heeft. Dit is geweldig in theorie, maar je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid vet nodig. Daarnaast zijn voedingsmiddelen die light zijn, door een soort van ongezond bewerkingsproces gegaan. Dat kan niet goed zijn voor ons allen. Je kunt het beste vers fruit, groenten en gezonde snacks kopen, zoals mueslirepen, yoghurt en zelfs noten. Je denkt nu waarschijnlijk denken, noten? Ja noten! Noten zijn een uitstekende bron van eiwitten en vol van de “goede vetten” die je lichaam nodig heeft. Recente studies hebben uitgewezen dat de olie die te vinden is in alle natuurlijke pindakaas, in aanvulling op amandelen eigenlijk, de stofwisseling helpt en gewichtsverlies bevordert. Uiteraard betekent het niet dat het goed is om te knabbelen op een lading van amandelen of boterhammen met pindakaas, gematigdheid is belangrijk, ongeacht wat je eet.

Kleinere porties

De sleutel tot echt succes in afvallen is het eten van kleinere porties van hetzelfde voedsel dat je normaal gesproken eet. Dit wil niet zeggen dat het elke dag eten van alleen maar kleine porties van gebraden kip en pizza je zal helpen gewicht te verliezen, maar het algemene idee is dat het langzaam veranderen van je eetgewoonten een stuk makkelijker is dan drastisch alles in een keer te veranderen. Wanneer je zeker wilt weten dat je zult falen moet je op een heel streng dieet gaan. Wat meestal gebeurt is dat je zo gefrustreerd en honger raakt, dat je alles wat binnen je gezichtsveld ligt naar binnen werkt, en zo alles teniet doet. Het beste om te doen is om te beginnen te bezuinigen op dingen waarvan je weet dat ze niet een geweldige aanvulling op een gezond dieet zijn, zoals vette voedingsmiddelen. Een beetje boter of mayonaise, of een ander vet, een keer per dag, is prima, zolang je het niet overdrijft.

Kom in vorm

Nu dat je begonnen bent verstandiger te eten, zal je waarschijnlijk willen beginnen met het opnemen van een beetje gezonde lichaamsbeweging in je dagelijkse routine. Als je lange tijd niet getraind hebt, is het niet aan te raden dat je begint met een hoge of zelfs lage impact aerobics lessen. Integendeel, begin met een mooie lange wandeling in de vroege ochtend. Daarnaast is zwemmen een prachtige vorm van lichaamsbeweging en als je leeft in een warmer klimaat kan het de perfecte oplossing voor je zijn. Na ongeveer 6 weken van wandelen, waarbij je de afstand steeds wat hebt verhoogd, kan je overwegen om wat toe te voegen aan je fitness plan. Er zijn uitstekende fitnesscentra voor vrouwen die zeer effectief zijn en niet al te duur. Als je liever zelf traint, kan je de aankoop van een loopband overwegen, of uiteraard langere stukken gaan fietsen.

Het maakt niet uit welke vorm van lichaamsbeweging je kiest om mee te beginnen, het belangrijkste is dat je beweegt. Niet alleen zal het krijgen van een betere fysieke conditie bijdragen tot een verbetering van je uiterlijk, maar het is een zeer goede manier om veel aandoeningen die schadelijk kunnen zijn voor vrouwen, zoals botontkalking, hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten te voorkomen. Het steeds fitter te worden en het veranderen van het voedsel dat je in je mond stopt zal je helpen een gelukkiger leven te leiden met een veel langere levensduur.

Authored by: Lisa