Afvallen met fruit en groente

Bij het afvallen wordt meteen gedacht aan wat je allemaal niet mag eten en dat je meer dient te bewegen. Maar je moet juist kijken naar wat je allemaal wel mag eten. Zorg voor gezonde voeding. Je zou moeten denken aan groenten en fruit. Hierdoor ga je namelijk echt gezond eten en je gaat hier ook door afvallen. Je lichaam heeft deze stoffen nodig en daarom moet je er voor zorgen dat je deze ook binnenkrijgt. Wacht hier niet mee, maar ga meteen een lekkere maaltijd voor jezelf klaar maken.

Als je niet zo’n fruit- of groenteneter bent dan kun je ook een shake maken of een smoothie. Het is erg gezond en wanneer je niet zoveel tijd hebt om te eten of om te koken kun je dit in een paar minuten klaar maken en dan kun je het eventueel ook mee naar je werk nemen en daar nuttigen. Je gaat er voor zorgen dat je op tijd klaar bent en toch gezond kunt eten. Bij het afvallen moet je hier continu aan denken: gezond en verantwoord, de juiste voedingsstoffen en voldoende water. Een snelle hap is er niet meer bij, die moet je echt niet meer nemen. Neem fruit en groenten deze zijn lekker, verantwoord en gezond. Als je naast deze opties ook meer gaat bewegen dan gaat het afvallen helemaal goed.

gezond3

Regelmatig bewegen helpt ook met afvallen
Als je wat vaker gaat bewegen, een wandeling met de hond of een stukje fietsen, dan gaat dat je helpen om er voor te zorgen dat je nog meer af gaat vallen. Hoeveel kilo’s wil je kwijt? Als je je zelf een doel gaat stellen en dan een vaste dag in de week gaat wegen dan kun je bijhouden hoe het gaat. Het bewegen moet je dan opbouwen, als je de volgende week meer gaat bewegen merk je ook dat je lichaamsgewicht minder wordt. Je ziet meteen waar je het voor doet en dat motiveert je om door te gaan!

Zorg daarom dat je weet waarom je gaat bewegen en zorg dat je een eigen programma hebt waar je je aan gaat houden, zodat het afvallen verantwoord plaats vindt.

gezond

Authored by: Celine

Geef een reactie