Afvallen wat wel en niet eten

Het is geen geheim dat veel eten kan leiden tot gewichtstoename, maar de verkeerde keuze van voedsel kan net zo’n beroerd effect hebben op je lichaam. Er zijn een aantal voedingsmiddelen dat zal resulteren in meer gewichtstoename in vergelijking met andere voedingsmiddelen. Laten we eens een kijkje nemen op de voedingsmiddelen die een dikmakend effect hebben op je lichaam.

Aardappelpuree

Aardappelpuree kan je favoriete keuze zijn, maar de hoeveelheid calorieën die ermee verbonden zijn is enorm. Een portie aardappelpuree die meestal wordt gemaakt met boter en room bevat ongeveer 400 calorieën.

IJs en snoep

IJs en snoep zijn zeer hoog in suiker- en vetgehalte. Beide bevatten veel calorieën. Zelfs indien zij in zeer geringe hoeveelheden worden gegeten, kunnen ze veel bijdragen tot gewichtstoename.

Chips

Chips zijn vaak het favoriete snack-voedsel van mensen over de hele wereld. Weinig mensen beseffen dat deze chips dodelijke hoeveelheden calorieën bevatten. Chips bevatten veel vet, suiker en natrium, waardoor het een ongunstige keuze is als je doel is af te vallen. Daarnaast bevatten ze ook veel kunstmatige smaakstoffen en conserveermiddelen. Conserveringsmiddelen zijn niet goed voor de gezondheid.

Fast Food

Fastfood heeft sinds een lange tijd een slechte naam. De meeste mensen zijn nu op de hoogte van het teveel aan calorieën in Franse frietjes, hamburgers enz. Het vetgehalte en andere ingrediënten in fastfood zetten hen zeker op de lijst van slechtste vette voedsel.

Gefrituurd voedsel

Net als fastfood is gefrituurd voedsel ook slecht voor je gezondheid. Gefrituurde voedingsmiddelen zijn rijk aan vetten en bevatten veel koolhydraten, die bijdragen ​​aan gewichtstoename, zelfs als je ze in kleine hoeveelheden eet.

Bewerkt vlees

Bewerkt vlees is rijk aan vet en natrium, daarom is het één van de ergste voedingsmiddelen als het gaat om het ontwikkelen van lichaamsvet.

Fris

Deze dranken bevatten veel suiker en calorieën. Ook bieden ze geen voedingswaarde aan je lichaam, dat is de reden waarom de calorieën in deze dranken zijn ook wel lege calorieën worden genoemd.

Zure room

Zure room is ook zeer hoog aan vetgehalte en dat is waarom ze behoort tot de lijst van voedingsmiddelen die moeten worden vermeden bij het afvallen. Er zijn vetvrije versies van zure room op de markt beschikbaar. Als je heel graag zure room wilt gebruiken, neem dan de vetvrije versie van zure room.

Volle melk

Volle melk is een ander voedingsmiddel dat zeer hoog is aan vetgehalte. Melk liefhebbers kunnen proberen magere melk in plaats van volle melk te kiezen.

Brood

Brood bereid uit geraffineerd meel is een rijke bron van koolhydraten en vet. Men kan kiezen voor volkoren brood in plaats van degene bereid uit geraffineerd meel.

Mayonaise

De meeste mensen zijn zich niet bewust van het feit dat gewone mayonaise veel vet bevat. Mayonaiseliefhebbers kunnen light versie van mayonaise proberen die tegenwoordig op grote schaal beschikbaar is.

Authored by: Lisa