Afvallen wil niet lukken

Maak een notitie van elk hapje dat je eet en van alle trainingen die je uitvoert. Studies hebben uitgewezen dat diegenen die een geschreven logboek bijhouden van wat ze eten en van hun trainingsactiviteiten, meer gewicht verliezen dan degenen die dat niet doen. Sommige diëters die zich volledig bewust zijn van hoe ze gewicht verliezen, verliezen uiteindelijk meer gewicht dan degenen die zich niet bewust zijn van deze informatie.

Gewichtsverlies is een doel dat voor velen moeilijk te realiseren is. Zorg ervoor dat je niet enkel je gewicht meet maar ook lichaamsdelen zoals taille, armen en benen zodat je de vooruitgang beter kunt opvolgen.

Zorg ervoor dat je geen calorierijke snacks en snoep in huis hebt. Als je geen donuts in huis hebt, dan moet je je er ook niet van weerhouden om ze te eten. Hou gezonde snacks als alternatief achter de hand. Bewaar bijvoorbeeld een schaal met groenten in de koelkast zodat je ze bij de hand hebt als de honger toeslaat.

Je moet het aantal calorieën dat je binnenkrijgt opvolgen als je wilt afvallen. Je zult afvallen als je minder calorieën opneemt dan dat je verbruikt. Als je teveel calorieën binnenkrijgt, dan zal dat gelijk welke techniek om gewicht te verliezen verstoren. Maak een goed doordacht dieetplan en hou iedere dag je calorieopname bij.

De grootte van de porties is een van de belangrijkste variabelen die je in overweging moet nemen als je probeert gewicht te verliezen. Probeer slechts stukken vlees of gevogelte te eten van minder dan 100 gram en die in de palm van je hand passen. Studies hebben aangetoond dat zij die hun dieet in het oog houden niet alleen meer gewicht verliezen maar het er ook af houden.

Draag geen te losse kleding als je probeert gewicht te verliezen. Er zijn veel mensen met overgewicht die kleding dragen die niet goed past omdat ze hun lichaam proberen te verbergen. Als je de losse kleding vervangt door iets wat een beetje strakker zit, dan wordt je je meer bewust van je gewicht.

Gebruik opgeklopte boter. Veel mensen willen boter niet vermijden of vervangen door botervervangers. Zij houden te veel van de smaak van echte boter. Maar er is wel een gezondere keuze die geen afbreuk doet aan de smaak. Gebruik eenvoudig opgeklopte boter in plaats van gewone boter. Het bevat vijftig percent minder calorieën.

Ga na wat je ideale gewicht zou moeten zijn. Maak gebruik van een online tool om je ideale lichaamsgewicht te berekenen. Het is best mogelijk dat dit ideale gewicht niet is wat je denkt dat het is. Deze informatie kan je helpen om voor jezelf gezonde en redelijke doelen te stellen.

Als je probeert om gewicht te verliezen, dan is het belangrijk dat je voldoende slaapt. Experten zeggen ons dat een typische volwassene ruwweg iedere nacht acht uur slaap nodig heeft. Je zou kunnen denken dat je meer calorieën zult verbranden als je wakker blijft, maar dat is niet waar. Als je genoeg slaapt, dan kan je je metabolisme stimuleren om mee calorieën te verbranden.

Wanneer het er op aankomt om gewicht te verliezen, dan moet je op de eerste plaats op jezelf vertrouwen. Gebruik de adviezen in dit artikel om een afslankingsplan uit te ontwikkelen dat voor jou werkt en je zult uiteindelijk het gewenste gewichtsverlies bereiken.

Authored by: Lisa