Chanel

Chanel kleding

Opgericht in 1913, Chanel is een Parijs modehuis dat gespecialiseerd is in luxe goederen, kleding, parfum, cosmetica en schoenen.
Chanel heeft bijgedragen in de wereld van het ontwerpen van mode door het maken van the little black dress, de tweed pak, de gewatteerde lederen handtas en het allereerste ontwerper Chanel parfum. In 1913 opende ontwerper Gabrielle in Parijs haar kleine hoedenmakerij winkel met het merk Chanel. Ontwerper Gabrielle wist niet veel over het ontwerpen. Op basis van hard werken, heeft Gabrielle de basis gelegd van Chanel, een van ’s werelds vooraanstaande modehuizen. Chanel heeft ook een lijn en een collectie van sportieve kleding met stolpen en toques. Chanel heeft ook modieus jongensachtige jurken van, gemaakt van no-nonsense jersey stof.

Het jaar daarop, tijdens de Eerste Wereldoorlog, werd nieuwe vorm van de Chanel kleding erg populair. Door de Chanel collectie hebben vrouwen meer comfortabele kleding in plaats van restrictieve korsetten. In 20’s & 30’s, bleef Chanel een revolutie in de vrouwen-dressing creëren. De popularisering van het Chanel pak gaf vrouwen een sociale of misschien nog beter uniform voor werk. Dat was erg eenvoudig en ideaal voor het bedrijf. In 1923 werd Chanel No 5 gemaakt en is nog steeds een van de best verkopende geuren van de wereld.

Ook de legendarische Chanel Mode-ontwerper Gabrielle handhaafde haar persoon in het publiek. Gabrielle groeide op in een Frans weeshuis. Gabrielle herschreef haar leven. “Coco” is de personage van Gabrielle, vooral populair onder haar Koninklijke geliefden en vrienden. Dit werd haar beste reclame.

Als gevolg van de van oorlog en de ravage die het toe richtte moest Chanel de deuren sluiten van haar atelier in 1939. Gabrielle opende het bedrijf een lange tijd niet, het ging pas weer open in 1953. De first lady van de mode, Chanel Gabrielle overleed in 1971 op 86-jarige leeftijd in Hotel Ritz in Parijs. Gabrielle had gewoond voor 30 jaar.

Het bedrijf verdiende de plaats als wereldwijde leider op het gebied geur en marketing in de jaren 1990. Zware marketing investeringen hebben de inkomsten laten toenemen. Het succes van de Maison de Chanel bracht de familie Wertheimer een fortuin van ongeveer $ 5 miljard USD. Productlijnen zoals horloges (detailhandel voor maar liefst $ 7,000 USD), schoenen, high-end kleding, cosmetica en accessoires werden uitgebreid. De omzet werd gekwetst door de recessie van de vroege jaren 1990, maar Chanel kwam terug door het midden van de jaren 1990 met verdere boutique expansie. In 1990 was de lancering van LZ. Het zou overgaanop het opkopen van andere mode-bedrijven zoals Chanel-achtige Moët-Hennessy, Louis Vuitton, Gucci en Prada. Het Modehuis verwierf Les Broderies Lemarié, A. Michael et Cie, en Lesage.

In 1996 kocht Chanel Holland & Holland. Het probeerde producten te vernieuwen, maar slaagde er niet in. In1996 was de lancering van Allure parfum als gevolg van de immense populariteit, werd ook een mannen-versie, Allure Homme gelanceerd in 1998. Beter succes kwam met de aankoop van Eres (een swimwear label). Het Modehuis Chanel had haar eerste huidverzorgingslijn in 1999. Dat zelfde jaar is Chanel gestart met een nieuwe reis-collectie, en onder een licentie contract met Luxottica, introduceert ze een lijn van zonnebrillen en brilmonturen.

Terwijl Alain Wertheimer voorzitter van Chanel bleef , was CEO en president Françoise Montenay klaar om Chanel de 21e eeuw in te brengen. In 2001 werd Bell & Ross gekocht (een horlogemaker). In datzelfde jaar werden Chanel boetieks met alleen selecties van accessoires geopend in de Verenigde Staten.

2002 was de lancering van Chance geur, een geur met verrassingen en glamour. Het Huis van Chanel is ook oprichter van het Paraffection bedrijf dat vijf Ateliers d’Art verzameld: Desrues voor versiering, Lemarié en camelia’s, Lesage om te borduren, Massaro voor de schoenmakerij, de hoedenzaak Michel. Een belangrijke prêt-à-porter collectie is ontworpen door Karl Lagerfeld. Het wordt nu traditioneel elke december gepresenteerde. In juli 2002 werd een sieraden en horloge flagship store geopend op de upscale Madison Avenue. Binnen enkele maanden werden 1.000 schoenen en handtassen boetieks geopend naast de sieraden en horloge flagship store. Chanel bleef enorm groeien in de Verenigde Staten.
Omdat Chanel graag jongere klanten wilde, introduceerde Chanel de Coco Mademoiselle lijn en een “In-Between Wear” in 2003. In datzelfde jaar kregen deze lijnen enorme populariteit, en opende Chanel een tweede winkel aan de Rue Cambon opgericht. Het bedrijf kreeg ook aanhang op de Aziatische markt, daarom opende het modehuis een nieuwe 2.400 vierkante meter winkel in Hong Kong en betaalde bijna $ 50 miljoen USD voor een gebouw in het stijlvolle en chique winkelgebied van Ginza in Tokio, Japan.

Laatste foto’s

[rssinpage rssitems=’3′ html=’false’ rssfeed=’http://statigr.am/feed/chanelofficial’]
Authored by: Tara

Geef een reactie