Crash dieet tips

Uzelf uithongeren om gewicht te verliezen (ook wel crash-dieet genoemd) is een van die remedies voor gewichtsverlies waar mensen het eerste aan denken. U vermindert uw voedselinname en u zult dan, uiteraard, geen calorie-probleem hebben! Maar dit is jammer; er zijn namelijk veiligere, lichaamsvriendelijke alternatieven om gewicht te verliezen die gegarandeerd hetzelfde resultaat hebben, met minder belasting voor u, zowel emotioneel als lichamelijk en wat betreft uw uiteindelijke gezondheid.

De Gevaren van Uzelf Uithongeren

Naast de inspannende trainingsroutine die meestal gepaard gaat met een crash-dieet gewichtsverliesprogramma, liggen andere gevaren op de loer die schadelijk voor uw lichaam kunnen zijn. De andere factoren zijn onder andere een lager stofwisseling-niveau, energieverlies en verlies van eetlust als gevolg van de-hydratatie. Hierdoor kan een crash-dieet leiden tot een ziekenhuisbezoek voordat u die nieuwe strakke outfit aan kunt die u altijd benijd heeft – en gekocht heeft voor de nasleep!

Sommige van deze factoren werken in feite om het effect van honger keren als een manier om gewicht te verliezen. verminderde stofwisseling heeft het effect om uw lichaamsgewicht te behouden – of proberen te behouden. Het is het afweermechanisme van uw lichaam in tijden van bijvoorbeeld hongersnood, en het werkt door de invloed van het zogenoemde “spaarzame” gen.

Uzelf Uithongeren, of Liever Uw Eetgewoonten Beheren?

De meeste mensen die een crash-dieetprogramma volgen begrijpen het verschil tussen vet verliezen, gewicht verliezen en water verliezen niet. Ons lichaam bestaat voor een groot gedeelte uit water en veel water verliezen zal zeker terug te zien zijn op de weegschaal. Als u zeg maar drie weken lang water verliest, zult u er natuurlijk minder opgeblazen uitzien dan daarvoor, maar de verandering is zeker niet blijvend. Uw lichaam zal, zodra het kan, het water herwinnen. Bovendien zal uw lichaam uitdrogen als gevolg van te veel verlies van water, en het zal gevolgen hebben zoals een droge huid, schilferen van de mond, etc.

De resultaten die worden behaald door middel van uithongering om gewicht te verliezen kunnen zeer snel worden teruggedraaid. Nadat het programma lijkt te hebben gewerkt, zult u waarschijnlijk weer meer gaan eten. Maar deze extra calorie├źn zullen een lichaam vinden dat al in staat van “hongersnood” verkeert – herinnert u zich dat spaarzame gen nog? Als gevolg zal uw stofwisseling alle extra vet- en waterreserves opslaan, en voordat u het weet heeft u al dat gewicht weer terug!

De andere, aanbevolen optie bij het uithongeren om gewicht te verliezen, is door uw eetgewoonten bij te houden. De voedingsdeskundigen raden aan om vijf kleinere maaltijden te eten, verdeeld over de dag, in plaats van 3 grote maaltijden. Dit werkt voor uw lichaam door uw stofwisseling te verhogen (onthoud dat hoe lager uw stofwisseling, hoe moeilijker het is om af te vallen). Een regime van vijf maaltijden helpt bij het bevorderen van uw stofwisselingssnelheid en maakt het mogelijk veel sneller af te vallen — wat op het eerste gezicht tegenstrijdig lijkt, nietwaar?

Authored by: Lisa