Dieet voor mooie huid

Dieet voor mooie huid

Heden ten dage kunnen we een enorme variëteit aan cosmetische producten kopen waarvan de producenten beloven dat ze al onze rimpels zullen doen verdwijnen en dat ze al onze huidproblemen zullen oplossen. Maar terwijl het belangrijk is om voor onze huid te zorgen door regelmatig gebruik van kwalitatief goede en geschikte cosmetica voor onze huid, moeten we de juiste voeding niet vergeten. Het gebruik van de juiste voeding heeft invloed op de gezondheid van onze huid.

Het is heel belangrijk dat ons dieet gebalanceerd is. Ons lichaam en onze huid hebben naast proteïnen ook onverzadigde vetten en de juiste koolhydraten nodig. Hoe dan ook, we moeten gedurende de dag veel fruit en groente eten en vooral veel water drinken. Water herstelt de glans van de huid, de gezonde kleur, de stevigheid en vooral het goed eruit zien. Het grootste vergif voor de huid is alcohol, koffie en sigaretten, die je uitdrogen. Sommige mensen beweren dat het nodig is op je boodschappenlijst voor een gezonde huid knoflook op te voeren, uien en prei, die –alhoewel ze niet zo best ruiken– je lichaam ontdoen van giftige stoffen.

Zaken die helpen de huid weer jong te maken. Zuivere yoghurt en kefir (het yoghurt-plantje), aangezien calcium helpt vet te doen smelten, en de bacteriën die het bevat helpen het immuunsysteem te versterken. Het is goed om aan het boodschappenmandje pepers en spruitjes toe te voegen, en heel zeker aardbeien, die heerlijk en gezond zijn.

In een artikel online lazen we zelfs dat het dieet kan worden aangepast aan het type huid. Dus, als je vind dat je huid okie-achtig is, is het waarschijnlijk een gebrek aan vitamine B6. Hierom is het goed om uit te kijken naar volkoren tarwemeel-producten, vis, kip, noten en groenten. Indien je huis is aangetast moet je voedingsmiddelen eten die rijk zijn aan vitamine C, zoals citrusfruit, en iets dat vol ijzer zit, zoals biefstuk en soya.

Voor de ruwe en gerimpelde huid zijn noten en vis zeer geschikt. Als je last hebt van meeëters moet je veel fruit in je dieet opnemen. Sommigen van jullie zullen zich afvragen of er voor de huid geschikte vegetarische en veganistische diëten bestaan. Maar zoals we aan het begin zeiden, voor een gezonde huid is een veelzijdige voeding van goede kwaliteit, bestaande uit alle voedingstoffen die een mens nodig heeft, belangrijk.

Het is moeilijk te zeggen of zulke diëten geschikt of niet geschikt zijn voor de huid, in ieder geval zul je je ervan moeten overtuigen of je vegetarisch of veganistisch dieet alle essentiële voedingsmiddelen bevat. Dus ook de vetten en de koolhydraten. Alleen dan zullen je eetgewoonten resulteren in een gezonde en mooie huid.

Authored by: Lisa