Dieten om af te vallen

Alles wat je moet weten over diëten om af te vallen

Op diëet gaan mag simpel lijken om ermee te starten, maar wanneer je je zoektocht begint zul je merken dat er uiteenlopende opvattingen zijn over de dieëten die werkelijk werken. Raak niet verward als je letterlijk honderden beschikbare handleidingen en programma’s doorzoekt hoe gewicht te verliezen, want je zult al snel ontdekken dat de meeste dieet-pragramma’s niet overeenstemmen. In wat hierna volgt kun je kennis opdoen over een aantal dieët-theorieën en -programma’s die je kunnen helpen een keuze te maken voor een gewichtsverlies-programma.

Het 1500 calorieën-dieet is een van de meer bekende dieet-programma’s, waarbij de belangrijkste focus is gericht op het beperken van de inname van calorieën. Door alleen te focussen op de hoeveelheid calorieën die je tot je neemt, is dit een goed programma voor degenen die toch een wat ruimere keuzemogelijkheid van voedsel willen behouden. Formalistisch van nature bevat dit dieet-programma dagelijks aanbevolen hoeveelheden van specifieke voedingsmiddelen die je moet eten, inclusief 30% vet, 40% proteïne en 30% koolhydraten per dag. Dit is een heel recht-toe recht-aan dieet-programma, dat je simpelweg alleen vraagt de calorieën voor elke maaltijd die je nuttigt te tellen. Overtuig je ervan dat het door jou gekozen programma niet teveel dagelijkse calorieën achterwege laat, want dat zou je gezondheid kunnen schaden.

 

Als je het haat om te koken en je wil gewicht verliezen, is er niets beter dan aan huis geleverde voorverpakte maaltijden om je te helpen gewicht te verliezen. Als je geen gedoe wil hebben met het bereiden van maaltijden, of als je je afvraagt of je wel de juiste hoeveelheid voedingsmiddelen tot je neemt, dan is het laag in koolhydraten Atkins Pack-programma precies goed. Dit speciale dieet is ook wel aangeduid als eentonig, hetgeen voor sommigen een nadeel kan zijn. Als jij niet het type ‘verpakte maaltijden’-mens bent, dan is dit dieet waarschijnlijk niet voor jou. Als de eenvoud en de gedachtenloze keuzes in de vorm van voorverpakte maaltijden je gelukkig maken, probeer dit programma dan en zie hoe het werkt.

Het Koekjes-dieet en het IJsco-dieet zijn twee voorbeelden van modieuze aandacht-zoekers. Deze technieken zoeken contact en grijpen je omdat ze smakelijk klinken, maar de jou toegestane hoeveelheid is heel klein en niet bevredigend, terwijl de rest van het dieet beperkend is. Je krijgt bij sommige van deze diëten waarschijnlijk niet de juiste hoeveelheid voedingsstoffen, dus ben waakzaam. Heel dikwijls als je een van hun koekjes eet, is het waarschijnlijk niet iets wat je zou hebben gekozen en niet zo genietbaar als je had gehoopt. Als je een relatief basaal en gezond dieet kiest, ben je in staat te ‘zondigen’ met iets dat je om de zoveel tijd echt wil.

 

Zoals je ziet zijn er veel positieve en negatieve aspecten verbonden aan alle dieet-programma’s. Dit was simpel een oppervlakkig overzicht van de vele beschikbare diëten. Letterlijk elke dag worden er nieuwe dieet-systemen gelanceerd op de markt. Dus, wat je ook verkiest te doen, vergeet nooit dat eenvoudig door op regelmatige basis te oefenen en door gezond voedsel in reguliere porties te eten, helpt je doel te bereiken.

Snel en op een gezonde manier afvallen? Bekijk een overzicht van verschillende diëten om na te gaan welk dieet aan uw eisen voldoet om op een gezonde manier gewicht te verliezen. Gezond afvallen en lekker in uw vel zitten kan wanneer u het dieet vindt welke het beste aansluit bij uw levensstijl.

Authored by: Lisa