Evian + Kenzo

De designer drinkflesjes en blikjes kennen wel inmiddels wel. Steeds meer fashion designers ontwerpen in samenwerking met merken als Coca Cola, een flesje of blikje dat er ineens veel aantrekkelijker uitziet om bij je te dragen en om uit te drinken dan hoe ze er normaal uitzien.

Niet alleen Karl Lagerfeld en Marc Jacobs heben voor Coca Cola ontworpen, ook Moschino, Versace, Blumarine, Etro en Alberta Ferretti hebben hun stempel mogen afdrukken op de drinkflesjes.

Nu komt er binnenkort dus een samenwerking tussen Evian en Kenzo. Sommigen mogen natuurlijk niet achterblijven en willen ook meedoen aan deze nieuwe manier van reclame maken. Zeker als het een samenwerking is met een label als Evian, dat net als Coca Cola wereldwijd is. Het Franse modehuis creerde een pure fles voor het watermerk. Het ontwerp komt speels en transparant over. Sinds 2008 werken de ontwerpen van Kenzo aan de Limited Edition flessen met Evian. Wat de samenwerking met Evian betreft, gingen Paul Smith, Elie Saab, Jean-Paul Gaultier en Issey Miyake Kenzo voor.

De creative directors van Kenzo, Carol Lim en Humberto Leon, maakten een eigenzinnig en surrealistisch design met zigzag, paars en limegroen. Door een vergrootglas effect geeft het glas een vertekend beeld van de inhoud van de fles, dat gewoon puur water is.

De slogan van deze geweldige match van Evian en Kenzo is ”Live Young”, die staat voor dezelfde jeugdige mindset die de twee delen. De designers van Kenzo zijn echter niet onbekend met water, aangezien ze afgelopen zomer hun Spring/Summer 2015 collectie op zee hebben vertoond. Met deze lijn riepen ze mensen op om voorzichtig te zijn met alles wat leeft in het water.

De glazen flessen zijn vanaf oktober te koop bij onder andere de Bijenkorf, maar ook bij verschillende restaurants. De adviesverkoopprijs is €4,95.

kenzo-ontwerpt-limited-edition-waterfles-voor-evian-1602-6408

moschino2 versace

alberta 615x330_diet-coke-splash

Geef een reactie