Gezond tussendoortje

Als je tussen je maaltijden door zin in eten hebt, is het natuurlijk erg makkelijk om even snel een koekje te eten. Dat is natuurlijk erg ongezond en het stilt je honger niet. Als je iets meer je best doet, heb je een heerlijk maar vooral ook gezond tussendoortje. Hier onder staan een paar voorbeelden van heerlijke tussendoortjes die je zonder zorgen kunt eten. In het eerste plaatje zie je bijvoorbeeld een tosti. Als je en tosti in de pan maakt gebruik je meestal olie of boter. Dat hoeft niet in een tosti apparaat.

Daarom is het handiger om dat te gebruiken. Je kunt op je tosti bijvoorbeeld pesto doen. Dit is gezond en helemaal niet dik makend. Je kun ook voor avocado gaan, dat is super gezond maar niet iedereen vind dit lekker. Een beker met aardbeien, muslie en fruit is ook altijd lekker. Als je zin in iets heel erg warm hebt, kun je een omelet maken met kruiden, paprika en tomaatjes. Dit duurt alleen wel iets langer en je moet er goed op letten dat je niet te veel boter of olie gebruikt.

Mijn favoriet is eigenlijk gewoon een bekertje fruit. Dit kun je kant en klaar in de winkel kopen, maar het is lekkerder en goedkoper om het zelf te snijden. Het nadeel van fruit is soms dat je snel daarna weer zin in eten krijgt. Het grote voordeel van fruit is dat het heerlijk en gezond is. Het is echt altijd lekker, vooral met warm weer.

Er bestaan ook nog een super veel soorten fruit. Voor iedereen iets lekkers dus. Een andere tip is een geroosterd broodje met rucola sla, roomkaas en avocado. Doe er nog een beetje peper bij en je hebt een heerlijk gezond broodje vol met smaak. Dit stilt je honger goed en het is super gezond!

gezond5

gezond4

gezond3

gezond

gezond2

weheartit.com

Authored by: Lisa de Graaf

Geef een reactie