Oorzaken gewichtsverlies

Mythen rond gewichtsverlies en gerelateerde details

De mythen rond gewichtsverlies circuleren overal waar zij gewoonlijk nooit eindigen, waar individuele personen zeer betrokken zijn en op de uitkijk naar een simpele mogelijkheid om wat gewicht te verliezen, vandaar dat er een groot aantal onterechte theorieën in omloop zijn. Hieronder zijn een aantal gewichtsverlies-mythen opgesomd, samen met gerelateerde feiten.

Mythen betreffende fysieke training

Misleiding: Oefeningen op een lege maag resulteren in extra vet verbranding.

Realiteit: Gewichtsverlies wordt geclaimd efficiënt te zijn wanneer de opgenomen calorieën dezelfde dag nog verbranden, ongeacht hoe zij verbranden. Vandaar dat het resultaat van trainen met een lege maag gelijk is aan trainen met een volle maag. Onderzoek heeft uitgewezen dat de toename van het metabolisme zoals bij anerobic training is afgenomen na een volle maaltijd. Dit betekent dat extra kracht is gebruikt voor de spijsvertering in plaats van de spieren te herstellen.

Misleiding: Hoe meer training hoe meer profijt.

Waarheid: Het is niet waar. Alhoewel elke trainingsessie aangenaam is voor de persoon, er is een vereiste graad en frequentie om optimale resultaten te behalen. Wanneer het optimale niveau eenmaal is bereikt kan de uitgevoerde training zelfs het omgekeerde effect hebben, omdat die het lichaam niet toestaat te herstellen van de bij de training opgebouwde stress, wat werkelijk schadelijk kan zijn met betrekking tot gewichtsverlies.

Misleiding: Spieren veranderen in vetten zodra de training is gestopt.

Waarheid: Het is niet waar. Spierbundels kunnen daadwerkelijk niet worden omgezet in vetten, aangezien het compleet verschillende soorten weefsels zijn. Wanneer de training is gestopt, slinken de spieren wel, maar ze verdwijnen niet. Indien de calorie-consumptie extra is, dan wordt wat niet is verbrand afgezet als vet.

Fantasie: Hoe meer zweet, hoe zwaarder is gewerkt.

Realiteit: Ook dit is niet waar, aangezien zweten de mogelijkheid tot koeling is van je fysieke gesteldheid. Zweet komt op rekening van een aantal factoren zoals lichaamstemperatuur, soort oefenening dat is gedaan, vetafzetting van je lichaam, kamertemperatuur, het soort kleren dat je droeg bij je oefening, en de diepte van de training.

Misleiding: Het drinken van water tijdens de training zou kunnen leiden tot krampen.

Feit: Indien extra liters ijskoud water in een teug worden gedronken, kan de training eindigen in krampen. Daarom is het goed om gedurig water te drinken voor, tijdens en na de training, om het verloren vocht te herplaatsen en om elk ongemak te vermijden.

Fabel: Na de training om de buikspieren te oefenen geeft het weefsel een extra dikke buik te zien.

Waarheid: Wanneer je alleen oefeningen hebt gedaan voor de buikstreek, dan toont alleen dat deel dikker. Vetreductie treedt uniform op door je hele fysieke gestel, er is geen kans op plaatselijke reductie.

Authored by: Lisa