Rauw eten dieet

Er wordt verondersteld dat een rauw voedsel dieet automatisch zal resulteren in een ideale gezondheid. Maar, als het niet op een goede manier toegepast wordt, dan kan het ook leiden tot ondervoeding. Het rauw voedsel dieet is gebaseerd op het eten van gezonde en ongekookte voeding. Hoewel dit betekent dat de maaltijden rauw moeten zijn, is het verwarmen van het voedsel aanvaardbaar zolang de temperatuur lager blijft dan 40 tot 50 graden Celsius. In dit artikel zullen we bespreken welk rauw voedsel je het best kan kiezen als je een rauw voedsel dieet zou overwegen.

Wat is een Rauwe Maaltijden Dieet?

Het belangrijkste principe achter het rauwe maaltijden dieet programma is het feit dat rauw plantaardig voedsel dat niet gekookt en niet bewerkt is, waarschijnlijk het gezondste is voor het lichaam. Mensen die het rauw voedsel dieet volgen kiezen echt voor een aparte levensstijl. Daarom is het volhouden van een dieet dat alleen uit rauwe voeding bestaat echt niet gemakkelijk vol te houden. Veel mensen die voor deze levensstijl gekozen hebben brengen het grootste deel van hun tijd door in de keuken met het bereiden van hapjes van rauw voedsel en van recepten voor volledige maaltijden. Zij pellen, hakken, zeven, mengen en drogen hun voedsel. Dit is echt eenvoudig omdat het dieet voor 75% uit groenten en fruit bestaat. Sommige voedingsmiddelen die je kunt eten in het kader van een rauw voedsel dieet zijn zeewier, noten, gedroogde vruchten, bonen, volle granen, scheuten en gekiemde zaden.
Veel mensen die een rauw voedsel dieet volgen zijn veganisten. Zij eten geen vlees en niets dat van dierlijke oorsprong is. Maar sommigen eten wel rauwe eieren en kaas die gemaakt is van ongepasteuriseerde melk. Sommigen eten ook rauw vlees (carpaccio), rauwe vis, en sashimi.

Voordelen van een rauw Voedsel Dieet

Mensen die zich houden aan een rauw voedsel dieet, zullen daar veel voordelen van ondervinden zoals gewichtsverlies, verminderd risico op bepaalde ziekten, meer kracht, een mooiere huid, en een gezonder lichaam.

Deze voordelen kunnen verklaard worden door het feit dat rauw voedsel minder verzadigde vetten en overtollig vet bevat dan gewoon voedsel. Het bevat ook minder suiker en natrium omdat je dit niet bij het koken moet toevoegen. Het rauw voedsel dieet kan ook rijk zijn aan magnesium, kalium, vezels, antioxidanten, en vitamine A. Deze vitaminen en mineralen zullen het risico op hartkwalen, kanker en diabetes verkleinen.

Eenvoudige recepten met Rauw Voedsel.

Snelle Salade

  • krop witte kool (gesneden)
  • een avocado (ontpit)
  • citroensap
  • 1 theelepel vollegraan mosterd
  • een wortel (gesneden)
  • Een paar theelepels zuiver water

Meng de kool en de wortel in een grote kom. Meng daarna de andere ingrediënten behalve het zuivere water. Je kan daar eventueel een blender voor gebruiken. Voeg er het water enkel aan toe als dat nodig is. De consistentie moet die zijn van mayonaise. Giet deze dressing over de salade en meng ze er doorheen.

Recept voor Maïs Chips: Snack van Rauw Voedsel

  • kopje lijnzaad
  • 1/3 kop water
  • rode paprika
  • ui
  • twee teentjes knoflook
  • Maïs van twee maïskolven

Overgiet het lijnzaad met water en laat het 45 minuten weken tot het mengsel plakkerig is geworden. Meng de rest van de ingrediënten in een blender tot je een glad mengsel bekomt. Verzeker je ervan dat alles mooi glad en romig is en voeg er dan het lijnzaadmengsel aan toe en blender het tot het er goed onder gemengd is. Je kan ofwel één grote laag maken of je kan ook aparte chips maken door telkens een lepel van het mengsel op de droogplaat te leggen en dit uit te strijken. Laat dit gedurende acht uur drogen bij een temperatuur van 45 graden. Keer dan de chips en laat ze nog eens 4 uur drogen tot ze krokant zijn.

Authored by: Lisa