Snel fit worden tips

De tijd die je nodig hebt om te stretchen is afhankelijk van je leeftijd. Als je jonger bent dan 40, dan zou je elke stretchoefening ongeveer 30 seconden moeten volhouden. Mensen die ouder zijn dan 40 moeten de stretching ongeveer een minuut volhouden. Stretching is essentieel om blessures te vermijden.

Een goede tip voor het trainen is om je lichaam ook in beweging te houden tijdens de rustpauzes. Je kan bijvoorbeeld een paar stretchoefeningen doen terwijl je TV kijkt, of je kan je benen af en toe optillen terwijl je een boek leest.

Dat is OK, iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Je kan ook eens proberen fietsen als alternatieve fitness. Je kunt je beter de fiets gebruiken om je naar het werk te verplaatsen. Het is goedkoop, opwindend en goed voor je conditie. Als je op ongeveer 5km van je werk woont, dan kan je deze verplaatsing in minder dan 30 minuten doen en vermits je ook terug naar huis moet fietsen, heb je 2 trainingen in een dag.

Denk ook eens aan springen om in conditie te blijven. een Springtouw is een goedkoop trainingsinstrument dat je gemakkelijk kunt meenemen. Als je er gedurende vijf minuten mee springt, dan kan dat je spieren helpen verstevigen en het is bovendien een goede cardio training.

Veel fitnesscenters en buurthuizen bieden speciale lessen aan, en je kunt altijd online zoeken naar geschikte programma’s. Een verwijzing door een kliniek die gespecialiseerd is in sportgeneeskunde kan ook nuttig zijn.

Ook spelen met je kinderen kan een goede training zijn. Ga wat rondlopen in het park, of neem de kinderen mee op een fietstocht. Dit soort activiteiten is niet alleen goed voor de gezondheid van het gezin maar het is ook goed voor de samenhang.

De meeste mensen moeten iedere dag bemoedigende resultaten zien om gemotiveerd te blijven. In plaats van je steeds opnieuw te wegen, kan je ook een paar strak zittende kleren bij de hand houden. Als je deze keren af en toe eens aantrekt, dan zal je de verschillen in je lichaam goed kunnen aanvoelen.

Lopen kan, op lange termijn, zowel positieve als negatieve effecten op je lichaam hebben. Als je merkt dat je problemen krijgt met je knieën, probeer dan de tijd die je loopt op te splitsen tussen lopen en een elliptische trainer of een traploop machine. Door je training gedurende een week terug te schroeven, geef je je lichaam de tijd om zich te herstellen en om onnodige blessures te vermijden

Neem je eigen gezonde hapjes mee naar het werk zoals vers fruit, zodat je niet in de verleiding komt om snacks uit de automaat te halen of te snoepen van de snoepjes die je collega’s meebrengen. Eet tijdens je pauze een stuk fruit en maak een kleine wandeling in plaats van rond te hangen in de ontspanningsruimte of in de rookruimte. Goed eten kan het gemakkelijker maken om je conditie te verbeteren.

Wees er zeker van dat de toestellen in het fitnesscentrum schoon zijn. De trainingstoestellen van een fitnesscentrum zijn vaak een broedplaats van bacteriën. Je wilt toch niet ziek worden?

Probeer altijd sterker en sneller te worden — geef de gevolgen van het ouder worden geen kans. Deze raad kan je helpen om een goed begin te maken wanneer je fitter wilt worden.

Authored by: Lisa