Veel eten en toch afvallen

Het dagelijks maken van goedkope gezonde maaltijden voor jou en je gezin is eigenlijk heel makkelijk te doen. Deze eenvoudige gezonde maaltijden die we in dit artikel behandelen kosten niet meer dan € 4,00 per persoon en duren minder dan 30 minuten om te bereiden. Het moeten snelle, eenvoudige maaltijden zijn.

Gezonde maaltijden plannen is een essentieel onderdeel van elk plan om gewicht te verliezen. Sterker nog, ik zie maaltijdbereiding als ‘Het geheim van afvallen!’ Het is echt zo’n belangrijk dat er voor zorgt dat je de beste resultaten krijgt van je inspanningen om af te vallen.

Vaak onderschatten mensen het belang van de voorbereiding van goedkope gezonde maaltijden voor zichzelf en hun familie, met name als ze gewicht willen verliezen en in vorm willen komen. Het kan het verschil betekenen tussen het resultaat en geen resultaat.

Goedkope gezonde maaltijden

Consistente voorbereiding van gemakkelijk gezonde maaltijden is de sleutel tot gewichtsverlies!

Als het gaat om gemakkelijke bereiding van gezonde maaltijden is het belangrijk dat alle maaltijden aan de criteria van een gezonde maaltijd voldoen. Hier zijn de top 3 voedingsprincipes om in gedachten te houden bij het opstellen van goedkope gezonde maaltijden:

1. Wees je bewust van de bron van koolhydraten en gebruik meer complexe koolhydraten (granen) dan enkelvoudige koolhydraten (bijv. suikers)

2. Zorg ervoor dat elke maaltijd in ieder geval een klein beetje eiwit bevat

3. Let op de grootte van de porties

Al je maaltijden moeten voldoen aan het volgende macronutriënten profiel als richtlijn:

  •     Koolhydraten 10-20 gram
  •     Eiwit 10 tot 30 gram
  •     Vet 5-10 gram

Voor het beste resultaat, zorg je ervoor dat je zo veel mogelijk de bovenstaande aanbevelingen volgt. Als je af en toe een macronutriënt in grotere hoeveelheid eet dan wat is aangegeven dan is dat oke, maar zorg ervoor dat het slechts een paar keer per week gebeurt. Behalve op je “Beloningsdag” natuurlijk!

Voedsel om vet te verbranden

Obesitas is het probleem dat mensen over de hele wereld heeft overspoeld. Het overweldigende aantal problemen in verband met obesitas is een oorzaak van zorg voor ministers van Volksgezondheid en de burgers in bijna elk land dat je kunt bedenken.

De strijd tegen overgewicht is een lange geschiedenis, en de meeste mensen hebben zich nu wel gerealiseerd dat de sleutel om obesitas uit te roeien een streng dieet is gecombineerd met regelmatige lichaamsbeweging voor snellere resultaten. In feite zijn er verschillende voedingsmiddelen die kunnen worden gecategoriseerd als top vetverbrandings voedsel. Deze voedingsmiddelen hebben de mogelijkheid om overtollig lichaamsvet uit te wissen door het verminderen van je trek in ongewenst junk food.

Voedsel dat vet verbrand zal gewichtsverlies vergemakkelijken zonder schade aan je gezondheid. Het zal je helpen vet sneller te verbranden door middel van een impuls aan je metabolisch systeem. Kort gezegd zal je gewicht verliezen, maar niet ten koste van je gezondheid. Laten we eens een kijkje bij de vetverbranding voedingsmiddelen die je zullen helpen veilig extra kilo’s kwijt te raken.

Havermout

Havermout bevat veel voedingswaarde. Het is vol met vezels die kunnen helpen het cholesterolgehalte drastische te verminderen door het verwerken van ongewenste zuren uit ons lichaam.

Hoewel het niet een van de lekkerste gerechten is, kunt u zeker genieten van de vele voordelen voor de gezondheid van havermout. Het zorgt ervoor dat je lichaam wordt voorzien van energie voor een lange periode. Je lichaam verteert het namelijk langzaam in tegenstelling tot andere voedingsmiddelen, en het zorgt ervoor dat je geen honger hebt tussendoor. Je stofwisseling schiet ook omhoog, waardoor je lichaam sneller vet verbrandt.

Broccoli

Broccoli bevat ook tal van vezels, samen met oestrogeen bestrijdende eigenschappen. Deze eigenschappen zorgt ervoor dat je niet te veel vet op slaat in je lichaam, terwijl het er ook voor zorgt dat je lichaam de benodigde energie voor de dag geleverd krijgt.

Eiwitten

Eiwit is zeer voedzaam vanwege het hoge eiwitgehalte. Er zijn vrachtwagenladingen onderzoek, die hebben gewezen op het feit dat de eiwitinname bijdraagt aan spiergroei, wat ertoe bijdraagt men snel vet verbrandt. Een gespierd individu zal vet sneller verliezen dan een persoon die niet erg gespierd is. Afgezien van het feit dat eiwitten goed smaken, is het een van de meest favoriete voedselonderdelen van verschillende bodybuilders over de hele wereld.

Grapefruit

Grapefruit heeft uitstekende eigenschappen om te helpen vet te verbranden in het lichaam. Zo zal grapefruit in je voeding het insulinepeil in je lichaam regelen. Dit zal ervoor zorgen dat je lichaam ander voedsel effectief verwerkt. Het draagt bovendien bij aan het verlagen van de eetlust.

Het eten van grapefruit is een geweldige manier om je afvalreis te beginnen. Recente studies hebben aangetoond dat de consumptie van een halve grapefruit ongeveer 3 keer per dag voor elke maaltijd, heeft een aantal mensen geholpen meer dan 3 kilo te verliezen over een periode van twaalf weken.

Authored by: Lisa