Voeding met veel vezels voor gezond Dieet

De Voordelen van Vezels en een Gezond Dieet

We zijn allemaal gebombardeerd met reclame die de voordelen van het toevoegen van van vezels aan het dieet om een aantal redenen verkondigen, onder andere voor het verlagen van cholesterol, gewichtsverlies, regelmaat, minder opgeblazen gevoel en meer energie. Echter, wat ons niet verteld wordt is dat er in werkelijkheid twee soorten vezels zijn om rekeningen mee te houden en tenzij u een voldoende hoeveelheid van beide soorten binnenkrijgt, krijgt u niet de voordelen die waar u naar op zoek bent. Volgens de Mayo Clinic zijn onoplosbare vezels de stoffen die verantwoordelijk zijn voor het bevorderen van beweging door de darmen om regelmaat te herstellen om dat opgeblazen, trage gevoel kwijt te raken terwijl oplosbare vezels helpen met het verlagen van de cholesterol- en glucoseniveaus in de bloedbaan. Beide zijn nodig om dat overgewicht dat zich ophoopt in onze buik tegen te gaan, maar elk dient een uniek doel.

Derhalve, terwijl u vezel-supplementen zou kunnen nemen voor het verhogen van uw dagelijkse inname, zou u ofwel een supplement moeten nemen dat een mix van oplosbare en onoplosbare vezels bevat of twee aparte supplementen om de gewenste resultaten te bereiken. Artsen raden aan om, om voldoende hoeveelheden onoplosbare vezels binnen te krijgen, u dingen als ongebleekte volkorenproducten aan uw dieet dient toe te voegen, samen met noten en bepaalde groenten. Oplosbare vezels kunnen worden verkregen via bonen, erwten, haver, gerst en appels. Psyllium is ook en oplosbare vezel die gewichtstoename en LDL-cholesterol tegengaat en is op grote schaal beschikbaar als supplement in apotheken en gezondheidswinkels, en op het internet.

Het zou leuk zijn als we met een toverstaf zouden kunnen zwaaien en in een vlaag van sterrenstof ons gewicht magisch kunnen laten verdwijnen van onze buiken, maar die visie kunnen we het beste overlaten aan sprookjes. In het echte leven moeten we begrijpen dat onze lichamen simpelweg ouder worden en is het aan ons om ze te geven wat ze nodig hebben om gezond en op gewicht te blijven. Een combinatie van de genoemde supplementen samen met een uitgebalanceerd dieet met veel vezels en weinig natrium en suiker is de eerste regel van aanval bij het gevecht tegen uitpuiling. Zorg zoveel mogelijk voor meer beweging, zoals een stevige wandeling in het park of eenmaal per week dansen met uw partner. Verbrand die calorie├źn! Bepaalde oefeningen die zich op de buikspieren richten kunnen ook geen kwaad. Bij het voeren van oorlog op ongewenst buikvet, plant u het beste een aanval uit verschillende hoeken en u zult u zich het grote succes realiseren. Ten slotte is dat hoe “Het Gevecht Tegen Uitpuiling” in de eerste plaats gewonnen is!

Authored by: Lisa