Yoga voor afvallen tijdens dieet

Veel mensen in Amerika vandaag de dag proberen allerlei dingen in de uitoefening van gezonde, blijvend gewichtsverlies. Helaas zijn ze vooral lijken te fad diëten, dieet pillen, beroemdheid diëten, het grapefruit dieet proberen … noem maar op. In feite, blijf een bijvoeglijk naamwoord of zelfstandig naamwoord in de voorkant van het woord “dieet”, en je zou de maker van de volgende dieet rage te zijn.

Terwijl iemand misschien tijdelijk een paar kilo te verliezen met een “dieet”, diëten zijn niet succesvol als het gaat om blijvend gewichtsverlies en gezond gewicht te verliezen.

Zoals ze zeggen, ik heb goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat er een bekende en bewezen manier om grote, gezonde, blijvend gewichtsverlies te bereiken. Meer goed nieuws is dat, hoewel sommige wijzigingen aan wat je op dit moment wilt eten nodig zal zijn, zeer drastische veranderingen zelden nodig zijn. Oh, ja, zou u moeten leren om iets wat je niet bevalt dat veel nu voor iets wat je doet als, maar, in de tijd, u kunt wennen aan deze, en zelfs leren om de nieuwe smaken en gerechten willen vervangen. Ik weet het. Ik ben er geweest.

Het slechte nieuws is dat, samen met de aanpassingen aan uw eetgewoonten, je gaat te hebben om actiever te worden. Durf ik het zeggen ….?

Je moet om te oefenen!

De voordelen van de oefening is een artikel op zich, en ik heb elders geschreven over hoe de oefening kan vele vormen aannemen, dus er is geen noodzaak om jezelf opsluiten in een onaangename of pijnlijke oefening regime. Wat ik echt wil hier doen is een kleine pitch voor de beoefening van yoga als mijn oefening programma van uw keuze. Bedenk echter, zou mijn oefening programma van uw keuze niet van jou zijn. Zo veel als ik yoga wilt, zult u moeten beslissen of yoga is goed voor je.

Voordat ik spreek specifiek over yoga, laten we slechts enkele van de bekende voordelen van regelmatige lichaamsbeweging in het algemeen te noemen. Oefening …

> Vermindert het risico of de invloed van vele ziekten en aandoeningen zoals hart-en vaatziekten, diabetes, beroerte, artritis, hoge bloeddruk en osteoporose een paar te noemen. Sommige studies tonen zelfs mogelijk vermindering van het risico op sommige vormen van kanker.

> Verheft stemming en vermindert depressie.

> Helpt het behoud van gezonde botten, spieren, gewrichten en het zenuwstelsel.

> Vertragingen invloed van het ouder worden, waardoor senioren meer mobiele en zelfvoorzienend en minder kans om ten prooi aan letsel of ziekte vallen.

> Vermindert het risico op vroegtijdig overlijden (klinkt als een grote voor mij).

> Helpt bij het behouden van een gezond gewicht.

Oke, aangezien elke goede oefening programma kan zorgen voor deze voordelen, heeft wat yoga te bieden hebben, dat maakt het bijzonder?

Naast het leveren van de basis voordelen van lichaamsbeweging in het algemeen, heeft yoga een paar specifieke dingen gaande is.

1. Ondanks de ogenschijnlijk kwellende kronkels gezien in elke yoga boek, het voordeel is in de poging om de positie te bereiken. De modellen in de boeken aangekomen op hun huidige niveau van bekwaamheid in de tijd, en velen een ervaren beoefenaar van yoga vandaag begon in dezelfde vorm je in op dit moment. Het is ok om een ​​positie te wijzigen of te komen van het een beetje vroeg als je lichaam is nog niet klaar. De regelmatige beoefening van uw beste versie van de beweging of positie (asana), gecombineerd met yoga ademhalingstechnieken (makkelijk te leren) zal de voortgang in de tijd.

2. Er worden geen persoonlijke trainer of speciale apparatuur nodig is, noch is het noodzakelijk om naar de sportschool of zelfs in het openbaar helemaal. U kunt dit doen yoga naakt als u niet beschikt over een paar sportbroekje en een tapijt is net zo goed als een yoga mat … althans op het eerste. Yoga is eigenlijk zo eenvoudig dat het kan worden geleerd uit een boek, maar het zou zeker geen kwaad om begeleiding of training te krijgen van een gecertificeerde instructeur.

3. Yoga is ontspannend en verlicht stress. Niet alleen is dit van grote persoonlijke waarde in de wereld van vandaag, maar als een onderdeel van uw gewichtsverlies probleem is stress gerelateerd, en ik kan bijna garanderen een relatie, de stress die door yoga kan gemak dat gedeelte van uw gewichtsverlies reis.

4. Naast het feit dat goed voor je gezondheid om verschillende redenen, kan gewoon het leren van yoga ademhaling en het beoefenen van het regelmatig helpen vet te verbranden.

5. Als je begint om vooruitgang te boeken in uw vermogen om beter te presteren yoga houdingen (asana’s) vindt u een gevoel van controle opmerkt, van beheersing van het leven en zelf, dat zal duidelijker worden. Deze nieuwe innerlijke kracht zal je helpen in moeilijkheden, met inbegrip van verleidingen met betrekking tot eten en je nieuwe eetgedrag. U zult ook merken dat je meer vergevingsgezind, niet alleen van anderen, maar van jezelf als goed, en als je een beetje schuiven, zult u beter in staat om naast zich neerleggen en weer terug op je pad naar succes.

6. Met meer vooruitgang in uw yoga praktijk, zult u beginnen om nieuwe gevoelens van gezondheid, kracht en welzijn te ervaren. Deze gevoelens zullen op hun beurt je motiveren om nog meer controle over je leven te nemen, zodat u kunt uw vooruitgang doorgaan met niet de wens of de verleiding om terug te keren naar de manier waarop de dingen vroeger.

Niets is perfect voor iedereen, maar, zoals je kunt zien, het beoefenen van yoga heeft wel een aantal voordelen te bieden die het waardevol maken in het nastreven van gezonde, blijvend gewichtsverlies.

Authored by: Lisa